söndag 29 juli 2012

Första kontakterna

I början blev jag så chockad av en del mail och raderade dem bums. Hade varit roligt att ha kvar kanske... En del vill ju uppenbarligen bara ligga, somliga vill hitta sitt livs kärlek och andra vill väl, liksom jag, bara testa om det kan fungera att hitta lite roliga människor. Ett av mina första mail jag fick var så här:
"Riktigt het!"
Det var väl lite rart tänkte jag och svarade med en smiley. Svaret jag fick var såhär: "Vad sägs om en het träff?"
Sedan dess svarar jag ju inte på såna mail... Känns liksom lite läskigt. Svarar heller inte nån som inte har bild. Man måste ju ändå bilda sig någon uppfattning om människan i fråga. Mail med otroligt mycket stavfel går jag också bort. Till exempel detta: "Kan vi bli vänner och kan ha en kopp kaffe eller ett glas vin på helgen? Jag gillar att träffa en snäll och glad person. Jag har några dagar semester från mitt jobb och vill ha vissa aktivitet. Stor hälsning"
Jo, jag inser ju att personen ifråga kanske inte har svenska som modersmål men "vissa aktivitet"??? Nä, sånt svarar jag faktiskt inte på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar