torsdag 6 september 2012

Telefon

Jag har ju bokat in några dejter här framöver. Vet inte om jag känner att det är så klockrena men jag tyckte ju verkligen att det fick hända nåt. Och nu har jag blivit tillfrågad om det inte det är dags att byta nummer så vi kan prata med varandra, nu när det börjar närma sig dejtdags. Jag vill liksom bara krypa under täcket och gömma mig. Tycker att det känns asjobbigt och lite obehagligt. Nästan lättare att bara ses och avgöra utifrån det. Eller är det kanske bra att prata innan? Det kan ju vara så sjukt jobbigt med stolpiga telefonsamtal. Usch, jag får lite ångest. Hur ska jag göra? Känns ju också lite obehagligt att lämna ut sitt nummer...

6 kommentarer:

  1. Jag har låtit dem ge mig sitt nummer. Inget nummer, ingen dejt. Har faktiskt gett en karl som verkade lovande nobben av det skälet.

    SvaraRadera
  2. Men har ni pratat innan dejt? Jag har också fått nummer innan jag varit på dejt men inte gett mitt nummer. Jag tycker att det är jobbigt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har pratat innan dejten och det har gått fint. Så bara kör. Jag har dessutom erkänt att telefonsamtalet är nervösare än att träffas. Det har gjort bra saker med stämningen.

      Radera
    2. Tack CrimsonAnna! Det känns verkligen otroligt mycket jobbigare med telefon än att träffas men nu känner jag mig lite peppad. Ska ta tag i detta.

      Radera
  3. Men alltså, varför är det jobbigt? Blir det stolpigt och trögt är det väl bara att avsluta med typ: Kul att höra din röst, då ses vi på tisdag då!

    SvaraRadera
  4. Anonym: Såklart kan man göra det. Tack för bra tips på avslut!
    Tycker väl mest att det är läskigt att lämna ut mitt nummer och att personen i fråga ska låta helt puckad...

    SvaraRadera