måndag 3 september 2012

Vanligaste orden

Det finns ju några ord eller fraser som återkommer i mångas presentationer. Här kommer några av dem och det rekommenderas att man undviker att använda alla dessa ord/fraser i samma presentation.


hjärtat på rätt ställe
med glimten i ögat 
en stor dos humor
en positiv livssyn
gillar att röra på mig
mysiga hemmakvällar såväl som en utekväll på stan

Och förstås ska man vara sparsam med gos och mys. För de orden får jag någon slags allergisk reaktion emot. Fast det här gäller ju bara om man ska tilltala mig och det är ju inte hela världen som vill ha mig. Och jag tycker nog att det är bra med lite varningssignaler för jag är ju inte heller intresserad av alla män i hela världen. Men jag skulle ju bli överlycklig om jag hittade en man som har hjärtat på rätt ställe, gärna myser och gosar och som gillar mysiga hemmakvällar men inte är främmande för en natt på stan heller. Nja, det kanske blev lite väl mastigt det där. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar